Foto: Kristoffer Dahl

Under åpningsfesten for Autosenteret Arena 1. oktober, hadde klubben gleden av å dele ut Hommelvik Fotballs ildsjelpris i et samarbeid med Gjensidige. Denne prisen markerer at det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl, og det ser vi godt i HIL Fotball. Her har vi ildsjeler overalt!  Vi har ildsjeler som har stått i det gjennom flere år med byråkratiske prøvelser for å få på plass et nytt miljøvennlig kunstgressdekke. Vi har ildsjeler som bruker time etter time, uke etter uke, for å gi barn og unge en følelse av mestring og fellesskap på banen. Vi har ildsjeler som griller burgere, ildsjeler i kiosken, ildsjeler som brøyter banen på vinteren og som holder orden på utstyr og regnskap.

Vinneren Hommelvik Fotballs ildsjelpris tildeles 2.500 kroner, men heller ikke dette går i egen lomme. Premien må gå til et lag eller et formål i HIL Fotball etter prisvinnerens eget ønske.

Juryens begrunnelse for utnevnelsen: HIL Fotballs ildsjelpris tildeles en person som gjennom mange år som engasjert leder har sikret god drift, både administrativt og sportslig, for klubben. Ildsjelen har nedlagt utallige timer i frivillig innsats på alt fra styremøter til dugnader, og har de siste årene lagt grunnlaget for videre utvikling av klubben gjennom sitt bidrag i etableringen av ny miljøvennlig kunstgressbane og ny arena som helhet. Vinneren er nå engasjert rundt klubbens G16-lag og sitter i sportslig utvalg.

Årets ildsjel 2021 er Kent Omenås!